ROSA GALLEMÍ BALAGUÉ-ANTONIO PUIG SA 6a LLIURAMENT


                                        

Amb els meus 5 fills a Castelldefels, en una de les primeres fotos a color de Kodak, finals anys 50


                             

Al mig, els meus oncles Francesc i Elisa, darrere jo i el meu marit Josep, a l'esquerra els meus pares Joan i Maria, anys 40

                             

 Amb la meva família Falguera Balagué a casa seva de Martorell i els meus pares, fills i oncle patern Pere, finals anys 50

                                                

                                    El meu oncle Francesc Castelló a Itàlia, anys 50

                                              

                                                               A Castelldefels


                                               

                                        El seu cosí germà Antonio Puig Castelló


A meitats dels 50, produíem a la nostra fàbrica Indústries Metàl·liques Metamar, de 1500 m2 i amb 140 operaris fixos més 70 externs, articles metàl·lics per a ràdios, televisió, plomes, bolígrafs, termòstats i per a clients com Làmpades Z, Inter, Iberia Radio, Emerson, Unitat Hermètica, Philips, Seat, Renault, Barreiros, etc. També havíem començat la producció d'encenedors metàl·lics i de benzina líquida, marca JUTSON, sent els primers i únics al mercat que fabricàvem aquest tipus de producte i sense cap competència. El meu marit inicia tota una gran varietat de tipus, formes i acabats d'encenedors, càrregues de gas, recanvis i que posteriorment aniríem fabricant cada vegada en més models i quantitats, en no existir com deia cap competidor al país. Comencarem a finals dels 50 a exportar també a l'exigent mercat de Suïssa i posteriorment a altres països europeus com Alemanya i així mateix a països americans com Xile, Argentina i Mèxic entre d'altres, cosa que dóna idea de la qualitat amb què produíem ja en aquells anys de tanta carència.


Comptàvem ja des dels primers moments a la nostra fàbrica d'encenedors amb una estructura força completa, un taller mecànic per a producció pròpia de les matrius necessàries, la secció d'embotició de metalls amb diverses premses, la secció de banys electrolítics i pintura, la secció de polidores , la secció de soldadura, la de facetat, la de gas butà, la de muntatge i també la de verificació o control de qualitat, la de reparacions i finalment la d'expedicions i repartiment que portava jo personalment. D'altra banda teníem la part administrativa i comercial amb 10 venedors propis, tots amb vehicle d'empresa, no gaire habitual en aquella època. També comptàvem amb una Delegació pròpia al carrer General Mola de Madrid. Ja a la dècada dels 60 facturàvem una xifra important per a l'època, més de 100 milions de ptes.


                                      

                            Targeta comercial de la meva primera empresa Rosaga anys 40


                                      


                                 Targeta comercial de la nostra segona empresa Metamar anys 50


A la mateixa dècada dels 60, Josep Mº Puig Planas em va demanar el favor que li vengués una finca de la meva propietat al Carrer Maspons i Labros, al barri del Guinardo de Barcelona, ​​ja que la família Puig, a la vista de la evolució tan ràpida i positiva de la nostra empresa d'encenedors, va voler també introduir-se en aquest sector, establint-se així al costat de la fàbrica del meu oncle Francesc Castelló al Carrer Art. Donada la situació financera dels Puig en aquell moment, molt diferent de la actual, hi vaig accedir ajudant-los amb unes condicions molt avantatjoses per a Josep Mª, a causa de l'amistat i la relació familiar que teníem amb els Puig des de molts anys abans, relació que es va veure deteriorada posteriorment com més endavant explicaré. És en aquesta finca on van fer els seus primers passos en activitats diferents a les Colònies i de la mà sempre del meu oncle Francesc Castelló.

Comentarios

Entradas populares de este blog